جمعه , ۲۳ آذر ۱۳۹۷

سخن دبیر

بازدید: 3,857

afruzziaee         افروز ضیایی

 

جادوی سینما

یک)

در سالهای اخیر معمولا  وقتی سخن از سینما به میان می آید  تمرکز نویسنده یا گوینده بیشتر بر بخش های تکنیکی و صنعتی آن است، در حالیکه نمی توان انکار کرد که هدف اصلی هر اثر هنری (از جمله فیلم) به اشتراک گذاشتن جهان بینی خاص هنرمند با مخاطب است و تکنیکها و وجوه صنعتی هنر از این طریق  است که ارزش و اعتبار می یابند .

به عبارت دیگر، استفاده از تکنیکهای نوین در عصر حاضر، بستری ست برای نشان دادن ذهنیت و نقطه ی دید هنرمند  به طوری که با وجود تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی برای مخاطب ملموس باشد…و در نهایت به تماشای ذهنیت خاص سینماگر نشستن و با چشمهای او به جهان نگریستن،جادوی منحصر به فرد سینما ست …

بخش “سینما”ی مجله ی عقربه بر آن است که ( تا جایی که از عهده ی یک مجله ی الکترونیکی برمی آید) با ارائه ی نقد و بررسی هایی از زوایای متفاوت، کنکاش در وجوه مختلف این جادو را محقق سازد

دو)

در حال حاضر دو قسمت ثابت برای این بخش در نظر گرفته شده است :
# ” اقتباس در سینما ”  که هر بار به تحلیل فیلمی می پردازد که داستانش از یک کتاب ،فیلم کوتاه، نمایشنامه و یا یک زندگی واقعی گرفته شده است
# “معرفی کتابهای سینمایی”  که هر شماره به سه کتاب که مربوط به موضوع مشترکی در حوزه ی سینما هستند اختصاص دارد، عنوان این بخش هر بار بر اساس نوع کتابهای معرفی شده تغییر خواهد کرد

پیرو فضای مبتنی بر “تعامل” عقربه  و اهمیتی که نظرات مخاطبین در این نشریه دارد، از انتقادات و پیشنهادات شما برای ساماندهی بخش “سینما” استقبال می کنم و منتظر دیدگاهای شما برای ترسیم دیگر قسمتهای این بخش هستم

همچنین ببینید

۸

جست و جوی خود : خوانش لاکانی فیلم «زمینی دیگر»

               مینا دامغانیان     در این مقاله جست‌و‌جوی «خود» در فیلم زمینی دیگر (مایک ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>